Returpolitik

Hjemmebutikken.dk

Myman Software, Bakkehøjen 5. 3600 Frederikssund

CVR: 42743224

Hvor længe kan jeg fortryde mit køb?

Hos Hjemmebutikken.dk webshop tilbyder vi dig 14 dages retur på alle ordrer købt online. Returfristen gælder også på nedsatte varer. Returfristen er gældende fra dagen efter du har modtaget din pakke. Er denne en helligdag gælder returretten fra næstkommende hverdag.

Hvad koster det at sende en vare retur?

Hvis du har foretaget et køb via Hjemmebutikken.dk webshop og er bosat i Danmark vil en returnering koster GLS pris som vil blive fratrukket dit udestående refunderingsbeløb. Benyt blot vedlagte returlabel. Har du mistet dit returlabel kan du bestille et nyt fra vores kundeservice Når vi har modtaget din returpakke og behandlet den, vil du få dine penge retur, minus de GLS kost, som dækker fragten & returneringsomkostningerne. Du er også velkommen til selv at købe en returfragt og sende din returpakke til adressen, som du finder i afsnittet ”reklamation” nedenfor. I dette tilfælde vil du selv hæfte for forsendelsen. 

*Bemærk venligst at petverden.dk ikke modtager returpakker sendt pr. efterkrav, ej heller returordrer sendt til vores hovedkontor..

Hvis du benytter det vedlagte returlabel vil returfragten ske med samme fragtudbyder pakken blev leveret med. Har du valgt at få leveret din pakke med Burd vil det dog være GLS der håndterer din returfragt og returpakken skal derfor indleveres i en GLS pakkeshop.

Hvordan returnerer jeg?

Følg denne guide for en nem og hurtig returnering:

  1. Pak dine varer forsvarligt. Varen må gerne returneres selvom plastikken er brudt ved prøvning. Brug postposen fra modtagelse, eller pak din returordre i en pose eller kasse som kan lukkes forsvarligt.
  2. Udfyld følgesedlen med korrekt anvist returårsag og vedlæg i returpakken.
  3. Aflever din pakke i en pakkeshop eller andet indleveringssted. Bemærk der benyttes samme fragtfirma ved returfragt som er valgt ved levering. Er du i tvivl om hvilket, vil dette være anvist på dit returlabel. Når du har indleveret forsendelsen, vil den blive sendt retur til vores returlager. Benytter du Hjemmebutikken.dk returlabel er pakken forsikret og du kan følge pakken returrejse via det track and trace-link, du modtager på sms eller mail ved indlevering.

Varereturnering på egen bekostning

Ønsker du at returnere en ordre ved egenbetaling bedes den sendes til:

Bakkehøjen 5. 3600 Frederikssund

Webordrer modtages IKKE på vores hovedkontor.

Du må ikke sende varen retur pr. efterkrav. Faktura på købet skal medsendes samt vedlagte returskema. Hjemmebutikken.dk kan heller ikke modtage returvarer som sendes til pakkeshop.

Ombytning

Det er desværre ikke muligt at ombytte til anden vare via Hjemmebutikken.dk hjemmeside. Du sender blot din vare/varer retur og vi vil derefter refundere dig beløbet. Du er selv ansvarlig for at bestille en ny vare eller en anden størrelse.

Varens stand ved retur

Du er selvfølgelig velkommen til at prøve varen på, når du modtager den. Sørg dog for, at det originale prismærke ikke brydes, og sidder fast på varen når den sendes retur. Der må desuden ikke være ydet forringelse af varen stand, og varen må ikke bære præg af brug af parfume, pletter eller rygning. Forringelse af varens værdi vil eventuelt modregnes det udestående beløb. Ved fuld udbetaling af købsbeløb forventes det, at varen er i ubrugt tilstand.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Tilbagebetaling af købsbeløbet vil ske til samme betalingskort brugt ved køb. Pengene vil være synlige på din konto inden for 14 bankdage. Har du i mellemtiden fra køb til returnering mistet dit kort eller fået nyt kort bedes du kontakte din bank for at få overført det udestående beløb efter Hjemmebutikken.dk har foretaget returrefusionen.

Reklamation

Ifølge loven har du 2 års reklamationsret. Oplever du en fejl på varen ved modtagelse, eller ønsker du at oprette en reklamationssag bedes du kontakte vores kundeservice. Hvis vi vurderer, at du skal sende varen retur kan det gøres på 3 måder:

  1. Vedlæg følgeseddel og angiv reklamationsårsag. Har du ikke din følgeseddel bedes du skrive dit ordrenummer, fulde navn, e-mail og reklamationsårsag på et papir, som du vedlægger i pakken.
  2. Såfremt du har et returlabel benytter du blot dette, og returfragten er forudbetalt af Hjemmebutikken.dk.
  3. Du kan kontakte vores kundeservice som kan sende dig et nyt returlabel
  4. Du kan købe en returfragt og gemme kvitteringen, vi sørger for at hæfte for udgifter forbundet med returfragten såfremt din reklamation bliver godkendt.

*OBS, send ikke reklamationsvarer retur før du har været i kontakt med vores kundeservice herom. Reklamationsvarer sendes til følgende adresse, vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, til pakkeshop eller til vores hovedkontor.

Bakkehøjen 5. 3600 Frederikssund